نکات مهم در طراحی پوستر فیلم

طراحی پوستر, پوسترهای فیلمطراحی پوستر, پوسترهای فیلم ویدیوهای عالی همچنین فرصت‌های تجاری عالی هستند. فیلم‌هایی مانند آواتار و سریال شوالیه تاریکی نمونه‌های خارجی هستند و سریال اخراج و جدایی نادر سیمین از نمونه‌های داخلی این گونه فیلم‌هاست. امروزه درآمد یک میلیارد دلاری در فیلم‌ها غیرعادی نیست. در ایران بیشتر فیلم های فیلمسازان بزرگی چون مهرجویی، کیمیایی، کیارستمی و… بیش از چند صد میلیون تومان می فروشند. اما آیا تا به حال به این فکر کرده ایم که چگونه این فیلم ها این همه فروش دارند؟ چگونه بینندگان را تشویق می کنید فیلمی را که هنوز ندیده اند تماشا کنند؟ پاسخ این سوالات را می توان در یک کلمه خلاصه کرد: تبلیغات. اگر فیلمی تبلیغ نشود، ممکن است هرگز آن را نبینید. حالا این فیلم را اسکورسیزی یا بقال خیابانی شما ساخته است! یکی از موثرترین راه ها برای بازاریابی فیلم، پوستر است. در این پست یاد می گیرید که چگونه توجه را جلب کنید، علاقه ایجاد کنید و مردم را به سینما سوق دهید 1) جلب توجه 1.1) دزدیدن نگاه عابران ساده ترین فرمولی است که هر طراحی خوب باید بداند.الف از توجه به معنای جلب توجه و علاقه به معنای علاقه مند و جالب بودن، د که از میل و الف از عمل به معنای عملکرد و واکنش است.این فرمول اساس هزاران کمپین تبلیغاتی بوده است. مهمترین مرحله این فرمول مرحله اول یعنی جلب توجه رهگذران و تشویق آنها به نگاه کردن است. استفاده از تصاویر تحریک آمیز و پر زرق و برق برای جلب توجه رهگذران ضروری نیست. با این حال، این یکی از بهترین راه ها برای جلب توجه است و جای تعجب نیست که چرا هالیوود به این نوع فیلم ها روی آورده است! طراحان می توانند با استفاده از تصاویر بازیگران فیلم و یا با نمایش بخشی از فضای فیلم (کمدی، عاشقانه، اکشن، ترسناک و…) در داخل پوستر، داستان فیلم را برای بینندگان قابل درک کنند. برخی از پوسترهای کلاسیک از نظر طراحی منحصر به فرد زیبا یا نمادین نیستند. اما استعداد زیادی در جلب توجه مردم دارند. استفاده از پس زمینه های متحرک و پر زرق و برق، تصاویر سر و گردن بازیگران فیلم و نورپردازی از جمله راهکارهایی است که رهگذر را برای دقایقی به بیلبورد نگاه کرده و موضوع (جنبه اخلاقی و دراماتیک فیلم) را نشان می دهد. . . آنها بدون توسل به روایت از تصاویر استفاده می کنند.حال، این تصویر می تواند نمای نزدیک از بازیگر وحشت زده یا چکمه های جنگجوی فیلم (منظورم استفاده از تصویری از یک شی از فیلم است که به نوعی موضوع فیلم را نشان می دهد) یا یک گرافیک ساده (مثلاً یک پوستر مینیمال – این (به پست مراجعه کنید) این روش می تواند به یکباره تاثیر، توجه و علاقه ایجاد کندبدن جنیفر یک نمونه کلاسیک از پوسترهای نمادین است. پوستری که تقلیدی عجیب (!) از پوستر TrueBlood دارد. در این پوستر از جذابیت جنسی، فضا و تضاد زیاد برای جلب توجه رهگذران استفاده شده است. این پوستر همچنین به شما ایده ای از محتوای فیلم می دهد. این باعث می شود که فیلم به طور گسترده ای به بینندگان و طرفداران ژانر وحشت فروخته شود. همه اینها با تصاویر انجام می شود 2) ایجاد علاقه 2.1) ایجاد انگیزه برای تماشای فیلم ممکن است با فیلمی روبرو شوید که استفاده از نمادگرایی و تصاویر انتزاعی با فیلم سازگاری ندارد. به عنوان مثال، اگر فیلم شما یک درام یا تریلر جدی است که نمی توانید آن را با نمادگرایی توضیح دهید، استفاده از تصویری که به بیننده ایده ای در مورد داستان فیلم بدهد بهترین ایده ای است که می توانید داشته باشید. پوسترها از تصاویری استفاده می کنند که بیننده را در وسط یکی از صحنه های فیلم قرار می دهد و تنش و انگیزه تماشای فیلم را در بیننده ایجاد می کند.تصاویری که یکی از شخصیت های اصلی فیلم در حال حل مشکل بزرگ استیکمن است به پوستر نگاه می کند و احساس می کند باید فیلم را ببیند تا بفهمد چه اتفاقی افتاده است، پوستر اصلی فیلم Innuendo از این روش استفاده کرده است.بعد از دیدن تصویر بالا، بیننده چیز زیادی از فیلم را متوجه نمی شود. فقط درک کنید که فیلم جنبه سورئال یا حتی روانشناختی دارد. شاید گرمایش زمین یا یک رویداد طبیعی دیگر باشد. در واقع گرافیست به عمد بیننده را گیج و کنجکاو نگه می دارد. زیرا تنها راه رهایی از این کنجکاوی حضور در مقابل گیشه سینماست. این نوع طراحی بهترین روش برای طراحی پوستر فیلم های تخیلی و روانشناسی است. چنین دانشی به سختی به دست می آید، اما می توان به راحتی با تمرین به دست آورد. شما می توانید هر پوستر فیلمی را که می خواهید طراحی کنید. برخی از دانش آموزان فقط زمانی انگیزه می گیرند که پول در میان باشد! اول تمرین کنید، سپس دستورالعمل بگیرید، یک کار خوب بدهید و در نهایت منتظر پول باشید. در عین حال این تمرینات مجموعه ای از نمونه های زیبا و خلاقانه را برای شما ایجاد می کند. به یاد داشته باشید که استفاده از نمادها و رنگ های ساده که از دل فیلم بیرون می آیند می تواند معجزه کند.تنها نام کیارستمی کافی است تا هوادارانش را به فکر فیلم جدیدش بیاندازد! اما شنوایی عادی برای من چطور؟ من اصلاً کیارستمی را نمی شناسم یا سبک کیارستمی را دوست ندارم، چگونه باید خودم را متقاعد کنم که فیلم را ببینم؟ اینجاست که طراحان گرافیک باید طرفداران و غیر طرفداران داشته باشندهمیشه باید در نظر داشته باشید که شاید هیچکس جیمز کامرون را نشناسد، پس سعی کنید چیزی را روی پوستر فیلم او قرار دهید که دیگران را جذب فیلم کند. اینجاست که اگر بتوانید آنها (غیر طرفداران) را وارد فیلم کنید، آن را ساخته اید. اما چگونه این کار را انجام دهیم؟ پوستر Inglourious Basterds را در بالا ببینید. این فیلم توسط یکی از مشهورترین فیلمسازان جهان و در هنر هفتم ساخته شده است، اما این پوستر تبلیغاتی تقریبا چیزی از کارگردان بزرگ نمی گوید. چون طرفداران تارانتینو به خوبی می دانند که این فیلم ساخته شده است. برای او. از طرفی طرفداران جدیدتر کمتر به داستان این کارگردان علاقه دارند. پس چرا این پوستر تارانتینو را توضیح می دهد؟ طرفداران قدیمی که می دانند این محصول تارانتینو است، فیلم را تماشا خواهند کرد، بنابراین در اینجا باید روی طرفداران جدیدتر و بینندگانی تمرکز کنیم که حتی نام تارانتینو را نشنیده اند. عموماً مردم عادی بیشتر با بازیگران ارتباط دارند تا تهیه کننده ها و کارگردانان.بنابراین کشیدن تصویر یکی از بازیگران اصلی فیلم یا نوشتن نام او با حروف بزرگ جلوه تبلیغاتی بیشتری دارد.البته در نظر داشته باشید که قرار دادن تصویر بازیگران روی پوستر فیلم تنها یکی از راه های جذاب برای ایجاد جذابیت است. اما این روش تقریباً استراتژی تبلیغاتی تمام پوسترهای فیلم ایرانی است. این موضوع تا جایی پیش رفته که در سایت عفراوی مطلبی در مورد این پوسترها نوشته شده و نویسنده آنها را به عنوان پوستر اصلی قرار داده است! چرا که پوسترهای فیلم های ایرانی تنها عکس بازیگران از نگاه نویسنده بود. 2.3) سبک: ظاهری متناسب با فیلم چه در حال بازاریابی یک فیلم هنری یا یک فیلم پرفروش هستید، سبک مهم است. برخی از پوسترهای فیلم به یاد ماندنی، جسورانه از سبک های هنری خارق العاده استفاده کرده اند. چیزی که این پوسترها را از رقابت هنری جدا می کند هنر آنهاست (حس کنایه. منظورم پوسترهایی است که فقط هنرمندان آن را درک می کنند نه مردم عادی) و بی اثر بودن آنها همخوانی سبک پوستر با خود فیلم است. پوستر You Watchmen در بالا نمونه کلاسیک استفاده موفق از این تکنیک است. طراح با استفاده از رنگ زرد در کنار رنگ های سرد در پس زمینه و ایجاد سبکی کمیک توجه دوستداران کتاب را به خود جلب می کند.همچنین این پوستر دقیق است زیرا از همان نوع تصویرسازی فیلم استفاده می کند (یعنی برای نمایش مفاهیم فیلم، نه مثلاً تصویرسازی کتاب).این سازگاری به قدری زیاد است که می توان از این پوستر حتی برای کاور دی وی دی و سایر مطالب تبلیغاتی استفاده کرد. 3) نکات مهم 3.1) تمایل همیشگی به سایر قالب های تبلیغاتی در نهایت پس از اکران فیلم با شکست بزرگی مواجه خواهد شد. مشکل تغییر سایز پوستر جلد DVD فیلم. بسیاری از فیلم های تولید شده از طرح های متفاوتی برای جلد دی وی دی خود نسبت به پوسترهای تبلیغاتی خود استفاده می کنند. با این حال، در میان فیلم‌های پرمخاطب و پرهزینه، پوستر همچنان به عنوان جلد DVD استفاده می‌شود. یعنی برجسته ترین پوستر، عنوان و تصاویر باید در یک دی وی دی کوچک به اندازه یک پوستر غول پیکر، پارک پوستر، قابل مشاهده باشد. ژوراسیک این نکته را برآورده می کند و در برش های بزرگ و کوچک به خوبی دیده می شود. پوستر شما برای مدت طولانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، بنابراین باید واضح و قابل تغییر اندازه باشد. علاوه بر این، حتی پوشش نیز توانایی انجام فرآیند جلب توجه و ایجاد علاقه را دارد. 3.2) قابل درک بودن اگر یک فیلم سریالی این را نشان می دهد، اینها سریال هایی هستند که همیشه در صدر بوده اند.باکس آفیس من یک دلیل خوب برای این دارمآنها جزو پرفروش ترین فیلم های این مجموعه هستند. مثل سریال هری پاتر. از فیلم‌هایی که هم از نظر تجاری و هم در جشنواره‌ها عملکرد خوبی داشتند تا فیلم‌های کاملاً تجاری، تعداد کمی می‌توانند فروش خوبی را به اندازه فیلم‌های این مجموعه تضمین کنند. به همین دلیل پوسترهای سریال معمولا شماره گذاری می شوند. اول از همه، این سریال مرتبط است. . معمولاً با عنوان بزرگ روی بوم و تصویری که به سرعت قابل درک روی پوستر است، بهترین نمونه از پوسترهای مجموعه پدرخوانده است. هر سه از سبک طراحی و بحران و موفقیت تجاری فیلم های قبلی برای بازاریابی و جلب توجه بینندگان استفاده کرده اند.

مطلب پیشنهادی

چگونه تصاویر پس زمینه مختلف در واتس اپ تنظیم کنم؟

تصویر و رنگ پس‌زمینه چت WhatsApp را تغییر دهید. نحوه تغییر تصویر پس زمینه صفحه …