بیوگرافی ساموئل ال جکسون هنرپیشه آمریکایی

فیلم های ساموئل ال جکسون, زندگی نامه ساموئل ال جکسون, ساموئل ال جکسون و همسرش

زندگی‌نامه ساموئل ال جکسون + عکسساموئل ال جکسون وهمسرش

ساموئل ال جکسون هنر پیشه معروف آمریکایی و ستاره هالیوودی هست که به واسطه بازی زیاد جذابش در فیلم های پرفروش مشهور هست. او برنده ی جوایز بافتا، نخل طلایی و رس نقره ای هست و همچنین نامزد اسکار می باشد. برای دوستی بیشتر با این هنرپیشه ی محبوب و زندگی نامه ی ایشان، مقاله را مطالعه کنید.

خلاصه ای از زندگی‌نامه ساموئل ال جکسون

نام: ساموئل لروی جکسون

زمان تولد: 21 دسامبر 1948

موقعیت تولد: واشنگتن دی سی

پیشه: هنرمند و تولید کننده سینما

وضعیت تأهل: متأهل

زندگی‌نامه ساموئل ال جکسون

ساموئل ال جکسون هنر پیشه آمریکایی, ساموئل ال جکسون

عکس ها های جدید ساموئل ال جکسون

ساموئل در 21 دسامبر سال 1948 در واشنگتن دی سی ایالات متحده آمریکا چشم به جهان گشود. در آن روزگار او به همراه مادر و پدر بزرگش زندگی می کرد و پدرش به کانزاس رفته بود. ساموئل به همراه خانواده به چاتانوگا نقل مکان کرد و در آنجا زمان کودکی اش را گذراند.

وقتی داخل مدرسه شد شاگرد موفقی بود. او زیاد پرکار بود و به موسیقی نیز علاقه داشت و در ارکستر مدرسه ساز کر می نواخت. ساموئل به معماری نیز علاقمند بود و دوست داشت که در آینده یک معمار پیروز شود. به همین خاطر نیز داخل شاخه ی معماری در کالج شد. اما او در همان کالج دگرگونی شاخه داد و در شاخه دارم تحصیل کرد. بعد ها او به یک گروه تئاتر غیرحرفه‌ای پیوست که بیشترین اعضای آن گروه سیاه پوست بودند.

با داخل شدن او به شاخه بازیگری و تئاتر، مادر و پدربزرگش به استعداد ها و توانایی های ساموئل در این زمینه شک داشتند. اما با آشکار شدن او در یک برنامه تبلیغاتی تلویزیونی و تبلیغ همبرگر، ساموئل با اجرای زورمند و فوق العاده اش استعدادهایش را نمایان کرد. به این ترتیب او اولین درآمد دانشجویی خود را از این راه کسب کرد.

اما مسیر بهره‌مندی او به همین همواری و آسودگی نبود. او از آنجایی که یک سیاه پوست بود و مورد تبعیض نژادی قائل می شد، تبدیل به یک مبارز حقوق بشر شد. او به همراه دوستانش در سن 20 سالگی در یک جلسه بعد از ترور مارتین لوتر کینگ شرکت کرد. همین امر سبب شد تا به مدت دو سال از دانشگاه اخراج شود و به این ترتیب برای ادامه تحصیل با سختی هایی مواجه شد.

ساموئل در سال 1972 مدرک لیسانس هنر خود را گرفت و سپس به نیویورک نقل مکان کرد. همین مهاجرت برای او بخت ساز شد و او با مجال های بی نظیری مواجه شد.

پرکاری پیشه ای ساموئل ال جکسون

ساموئل ال جکسون هنر پیشه آمریکایی, ساموئل ال جکسون, بیوگرافی ساموئل ال جکسون

ساموئل ال جکسون در دو تجربه ی اول بازیگری خود شکست خورد

اولین تجربه بازیگری ساموئل در فیلم های Collectively For Days و دارم رگتایم زیاد ناموفق بود و سبب شد تا کارگردان ها از او بریدن امید کنند و بنا بر این به مدت 10 سال کنار گذاشته شد. او در این مدت به پرکاری در تئاتر ادامه داد.

ساموئل در سریال spenser: for rent بازی کرد. دو سال بعد در کمدین ادی مورفی بی تجربه ایفای نقش بازي كردن کرد. در سال 1990 در درام جنایی انسان های خوب بازی کرد.

 

ترک اعتیاد و دریافت پاداش نخل طلایی ساموئل ال جکسون

 ساموئل ال جکسون, بیوگرافی ساموئل ال جکسون, عکس های ساموئل ال جکسون جدید

ساموئل ال جکسون به علت اعتیاد مجال های بازیگری زیادی از دست داد

ساموئل به علت اعتیاد به مواد مخدر و الکل،  مجال بازی در نقش بازي كردن های زیادی را از دست داد. ساموئل قرار بود در موزیکال Two Trains Working نقش بازي كردن اصلی را بازی  کند اما کارگردان یک هنرمند دیگر را انتخاب کرد. همین امر موجب شدن تا او تصمیم بگیرد اعتیاد را ترک کند و جدی تر سعی کند و استقلال خود را به دست آورد.

ساموئل پیروز به ترک اعتیاد شد و بعد از ترک اعتیاد در یک فیلم به نام تب جنگل، نقش بازي كردن یک معتاد به او پیشنهاد شد. همین پروژه در پیشه ی بازیگری او یک نقطه عطف به حساب می آمد. او با بهره‌مندی این نقش بازي كردن را بازی کرد و نشان داد که دارای استعداد و توانایی های زیادی هست. به همین دلیل پیروز به دریافت پاداش نخل طلایی شد.

دریافت پاداش اسکار ساموئل ال جکسون

ساموئل ال جکسون هنر پیشه آمریکایی, ساموئل ال جکسون, بیوگرافی ساموئل ال جکسون

ساموئل ال جکسون و دریافت پاداش اسکار

ساموئل در سال 1993 در فیلم اسلحه پر و در فیلم پارک ژوراسیک ایفای نقش بازي كردن کرد. یک سال بعد در فیلم عامه پسند به کارگردانی کوئنتین تارانتینو به ایفای نقش بازي كردن پرداخت. این فیلم جنایی با ترکیب شوخ طبعی و خشونت، اشاره های سینمایی و استفاده از فرهنگ عامیانه و دیالوگ های خاص به محبوبیت رسید و در هفت شاخه نامزد دریافت پاداش اسکار شد.

یکی از آن ها با بازی هنرمندانه ساموئل بود که علاوه بر دریافت پاداش اسکار، عنوان بهترین هنرمند مرد، گلدن گلوب و پاداش بفتا  را نیز دریافت کرد.

ساموئل بعد از یک سال در فیلم جان سخت 3 بازی کرد. یک سال بعد نیز در فیلم کارآگاهی “زمانی برای کشتن” بازی کرد که در عاقبت آن، نامزد گلدن گلوب شد.

سال پربار برای ساموئل ال جکسون

ساموئل ال جکسون هنر پیشه آمریکایی, ساموئل ال جکسون, بیوگرافی ساموئل ال جکسون

ساموئل ال جکسون در فیلم تب جنگل

ساموئل در سال 1997 در سه فیلم “یک، هشت، هفت” ، “جویبار ایو” و “جکی براون” ایفای نقش بازي كردن کرد، این سال برای او سال پرباری بود. او پیروز به دریافت پاداش خرس نقره ای شد و برای بار چهارم نامزد گلدن گلوب شد.

در سال های اول قرن حاضر اپیزود اول فیلم جنگ ستارگان از جورج لوکاس اکران شد و ساموئل در نقش بازي كردن اصلی میس ویندو آشکار شد. این فیلم با استقبال پر شور مخاطبان مواجه شد. در اولین سال اکران این فیلم یک میلیارد دلار فروش داشت.

افزایش روز اضافه درآمد ساموئل ال جکسون

ساموئل ال جکسون هنر پیشه آمریکایی, ساموئل ال جکسون, بیوگرافی ساموئل ال جکسونزندگی‌نامه ساموئل ال جکسون

ساموئل روز به روز بر شهرتش افزوده می شد و در عاقبت ی آن درآمدش افزایش یافت. او برای بازی در فیلم گفت‌وگو کننده 5 میلیون دلار، برای فیلم کار آگاهی “نشکن” 7 میلیون دلار و برای بازی در نقش بازي كردن اصلی در تریلر “شفت” 10 میلیون دلار دریافت کرد.

قرن جدید و نقش بازي كردن های جدید ساموئل ال جکسون

بیوگرافی ساموئل ال جکسون, عکس های ساموئل ال جکسون جدید, دیالوگ ساموئل ال جکسون

عکس ها ساموئل ال جکسون

ساموئل در تابستان سال 2000 در خیابان مشاهیر هالیوود یک ستاره دریافت کرد. قرن جدید برای او نقش بازي كردن های جدیدی را به ارمغان آورد. او در فیلم های “مقررات درگیری”، “نشکن” و “ایالت پنجاه و یک” حضور یافت.

در سال 2002 با بازی درنقش اصلی فیلم اکشن جنایی “تریپل ایکس” بازی کرد.

ساموئل در سال 2008 در یک فیلم اکشن به نام روح که در کنار بازیگرانی همچون گابریل مچ، اسکارلت جوهانسون و ادا مندس بازی کرد، نقش بازي كردن یک منفی اختاپوس را ایفا کرد.

در سال 2010 او طی امضا کردن یک قرار داد می توانست  در 9 فیلم در نقش بازي كردن نیک فیوری حضور پیدا کند که چهار فیلم از آن اکران شده هست.

در سال 2012 در فیلم “جنگجوی آزاد شده” به کارگردانی کوئنیتن تارانتینو ایفای نقش بازي كردن کرد. در این فیلم او نقش بازي كردن استیون پیش خدمت را بر عهده داشت.

سه سال بعد در سال 2015 در یک وسترن جدید پر فروش به نام “هشت بیزاری انگیز” بازی کرد. او در همین سال در کمدین اکشن کینگزمن: سرویس پنهان، کاری از متیو وان، در نقش بازي كردن ریچموند ولنتاین میلیاردر خوشگذران ایفای نقش بازي كردن کرد.

ساموئل به فیلم ماجراجویانه بازی بزرگ از فیلم سازان فنلاندی، آلمانی و انگلیسی دعوت شد. او در این فیلم باید نقش بازي كردن رئیس جمهور آمریکا را بازی می کرد و نمی توانست این پیشنهاد را رد کند.

ساموئل در تریلر جنایی “شک منطقی” نقش بازي كردن اصلی را بازی کرد و در مقابل دومینیک کوپر آشکار شد.

زندگی خصوصی ساموئل ال جکسون

ساموئل ال جکسون و همسرش, درآمد ساموئل ال جکسون, ساموئل ال جکسون اینستا

ساموئل ال جکسون و همسرش لاتانیا ریچاردسون

ساموئل در سال 1980 با لاتانیا ریچاردسون ازدواج کرد. آن ها در کالج همدیگر را می شناختند. دو سال بعد از ازدواج صاحب یک دختر به نام زو شدند. آن ها در لس آنجلس زندگی می کنند.

ساموئل دلداده فوتبال هست و تیم مورد علاقه اش لیورپول هست. ساموئل و همسرش در انجام امور خیریه پرکاری می کنند و از حامیان ورزش نیز می باشند.

لیست فیلم های ساموئل ال جکسون

باهم برای چند روز 1972 ادی مورفی 1987
جن گیر 3 1990 پارک ژوراسیک 1993
پاپ فیکشن (قصه عامه پسند) 1995 یک هشت هفت 1997
جنگ ستارگان: بخت اول 1999 جنگ ستارگان: بخت دوم 2002
 نابودگر3  2003 جنگ ستارگان: بخت سوم 2005
جنگ ستارگان: جنگ‌های کلون 2008 مردان سول 2008
 مرد آهنی 2  2010 انتقام جویان 2012

فیلم های ساموئل ال جکسون, زندگی نامه ساموئل ال جکسون, ساموئل ال جکسون و همسرش

عکس ها های ساموئل ال جکسون